İçerik kalitesi düşük ve şüpheli sosyal medya platformlarından gelen linklere dikkat etmeniz gerekiyor. Sosyal medyanın sıralama faktörleri içerisinde bulunmadığı ve Google sıralamaları için dolaylı etki yarattığı biliniyor. Ancak yine de link performansı değerlendirilmesi yapılırken sosyal medya linkleri de büyük bir önem taşıyor.
Google önümüzdeki yıllarda sosyal medya paylaşımlarının sıralamalar üzerindeki etkilerini de artırmaya başlayabilir. Bu tür bir olasılığa karşı erkenden sitenize yönlendirilen sosyal medya linklerinize dikkat etmelisiniz. Spam niteliği taşıyan linklere karşı ise tetikte olmalısınız.
Spam İçerik Saldırıları
Proxy ile servis edilen içerikler aynı zamanda içerik çakışması problemlerine de yol açabiliyor. Bu durum sadece gelecek için değil, günümüzde de en sık kullanılan negatif SEO teknikleri arasında yer alıyor. Google, URL’den daha ziyade sitede yer alan varlıklara öncelikli bir önem verdiği için bu tür spam ataklarına karşı hazır olmalısınız.
URL’ler sayesinde gerçek ve sahte sayfaları birbirinden kolay bir şekilde ayırabilirsiniz. Herhangi bir URL, o web sitesinde yer alan teknolojilerle ilgili de sizlere fikir sunabilir. Örneğin sitenin dinamik mi yoksa statik mi olduğunu anlamak gibi.
Google, bir gün internet sitelerini değerlendirirken URL yapısından çok sitedeki içeriği öncelikli olarak görürse bu tür ataklar daha da tehlikeli bir hale gelebilir. İçeriklerinizin başka siteler tarafından çalınıp çalınmadığını da mutlaka kontrol etmelisiniz. Bazı negatif SEO ataklarında tam tersi teknikler kullanılabiliyor. Sayfanıza ait olmadığı halde sizden habersiz olarak internet sitenize sahte içerikler entegre edilmiş olabiliyor.
AMP ve Canonical Saldırısı
Hızlandırılmış mobil sayfalar (AMP) uzun süredir popüler bir durumda ve önümüzdeki yıllarda da popülerliğini koruyacak gibi gözüküyor. Kötü, kalitesiz bir içerik ile AMP sayfaları hazırlandıktan sonra ilgili etiket kullanılarak site içeriği sanki sizin içeriğinizmiş gibi gösterilebiliyor.