İnsanlar artık masaüstü bilgisayarları ve akıllı telefonları üzerinden gündelik aktivitelerinde ihtiyaç duydukları tüm konularda interneti kullanarak destek alabiliyorlar. Artık her insan ne yiyeceği, nereye gideceği, neleri okuyabileceği gibi konularda Google’a sorular yöneltiyor. Çevrimiçi olarak yapılan bu araştırmalar insanların aradıkları tüm bilgilere daha kolay erişebilmesini sağlıyor.
Son yıllarda internete olan bu bağlılığımız ise web içeriklerinin önemini bir kez daha bizlere gösteriyor. İnternet üzerinde arama yapan herkesin ise tek bir ortak hedefi var; Doğru içeriğe zamanında ulaşabilmek.
İnternet üzerinde gezinirken görüntülediğiniz tüm sayfalarda sadece gösterişli animasyonların, reklamların yer aldığını ve internetin sadece bundan ibaret olduğunu bir düşünün. Eminim büyük bir çoğunluğunuz interneti araştırma yapmak ve ihtiyaçlarınızı karşılayabilmek için kullanmazdınız.
90’lı yılların sonu ve 2000’li yılların başında yayında olan internet sitelerini hatırladınız mı? “İçerik olmasa ne olurdu?” sorusunun cevabı tam olarak aslında burada gizli!
İçeriği Yapmak Sizin Göreviniz
Bill Gates’in dediği gibi “Content is King” yani “İçerik Kraldır” Peki içeriklerin krallık tacını takabilmek ve onu kral koltuğuna oturtmak ne kadar kolaydır?
Google amcanın internet sayfalarınızı ziyaret eden minik robotlarının mekanizmalarını çözebilmek burada kilit noktadır. Sayfanızdaki içerikleri kontrol etmeye gelen bu sevimli robotlar uygun olmayan içerik paylaşımları ve sayfa yapınızdaki sorunlar sebebiyle bir anda tehlikeli bir yaratığa dönüşerek sizi arama sonuçlarının en arka sayfalarına geri gönderebilir.
İçerikler Nasıl Üretiliyor?
Kaliteli bir içerik üretebilmek için ilk hedefiniz her zaman insanlığa karşı faydalı olabilecek konulara odaklanmak olmalıdır. Her konuda uzman olamayacağınız ve uzman olduğunuz konularda da yazı hazırlayamayabileceğiniz için bu işin en etkili yöntemi web tasarımcısı ile editörün ayrımını keskin çizgiler ile yapmaktır.
Web tasarımcıları sayfanızı görsel açıdan estetik bir algı çerçevesinde süsleyebilirler. Kullanıcı arayüzü konusunda da pratik çözümler üretebilirler. Ancak mevzu bahis içerik üretimi olduğu zaman her zaman profesyonel bir editörden hizmet almanız gereklidir.
“İyi o zaman bir editör tutalım ilk sıra garanti!”
O işler maalesef hiçbir zaman planladığınız gibi gitmeyecek. Arama motorlarının içeriğe önem veriyor olması sayfanızı baştan aşağıya metin ağırlıklı içerikler ile donatmanız gerektiği anlamına gelmiyor. Siz içeriklerinizi doğru şekilde pazarlamadan, doğru şekilde girmeden sayfanızı güncellediğiniz sürece Wikipedia’yı bile geçseniz hayal ettiğiniz hedeflerinize ulaşamayacaksınız.
Arama motoru algoritmalarını iyi bir şekilde öğrenmiş olan bir kişinin desteği olmadan sizler için çalışan editörlerden de maksimum verim elde edemezsiniz. İşlerin ne kadar karıştığını düşünmeye başladığınızı ve “Nası yani?!” dediğinizi şimdiden anlıyoruz. Fakat durumu özetlemek gerekir ise, içeriklerinizi kaliteli bir şekilde üretebilmek, yayınlayabilmek ve başarıya ulaşabilmek için editör, web tasarımcısı ve SEO uzmanı ile ortak bir ekip çalışması gerçekleştirmelisiniz.
SEO ve İçerik Hizmeti konusunda kafanızda soru işaretleri varsa sizlere yardım için buradayız.