Tıklama oranları aynı zamanda “Tıklama – Gösterim” olarak da ifade edilmektedir. Bu basit formül sayesinde sayfanızın sorguda aldığı gösterimlerin kaç tanesinin tıklandığını ve tıklama olarak geri döndüğünü kolay bir şekilde hesaplayabilirsiniz.
Tıklama Oranı Neden Önemlidir?
İnternet sitenizin veya sayfalarınızın tıklanma oranları arttığı zaman doğal olarak internet sitenize veya sayfalarınıza gelen kullanıcı trafiğinde de artış ortaya çıkar. Böylelikle site pozisyonunda da doğru orantılı olarak bir artış söz konusu olur.
Tıklama Oranı Verileri Nasıl Elde Ediliyor?
Search Analytics’te sorgular, ülkeler, sayfalar, cihazlar, arama görünümü ve tarihler gibi farklı metrikler yer almaktadır. Böylelikle verileri istediğiniz şekilde filtreleyebilirsiniz. Tıklama oranı hesaplanırken en fazla yararlanılan metrikler ise sorgular, sayfalar, cihazlar ve tarihler sekmeleridir. Tarihler metriğinde en fazla geriye gidebileceğiniz zaman ise 90 gündür. Cihazlar metriğinde mobil ve masaüstü aramaları yapan kullanıcıların beklentileri ve ihtiyaçları farklı olabileceği için tıklama oranını belirleyen title – meta description değerlerinin farklı piksel aralıkları verilir.
Cihazlara göre bu detayları ayrıştırmak son derece faydalıdır. Tıklama oranı hesaplanırken dikkat etmeniz gereken nokta sayfalar ve sorgular metrikleridir. Gerekli metrikleri elde ettikten sonra toplam tıklama sayısı, toplam gösterim sayısı, ortalama tıklama oranı ve ortalama konum gibi verilere ulaşabilirsiniz.
Tıklama Oranını Belirleyen Etkenler Nelerdir?
- Title değerleri
- Arama motoru sonucunda görsel, kullanıcı yorumları ve oylar gibi bilgilere yer verilen URL.
- Title ve Meta Description. Sayfadaki içerikler hakkında kısa bilgiler veren ve kullanıcılar arama motorundayken sayfaya gireceği zaman nelerle karşılaşabileceğine dair bilgi veren açıklamalardır.
- Veri işaretlemesi yapılan sayfalardaki görünen kısımlar.
Tıklama Oranı Optimizasyonu
Optimizasyon için ilk etapta Search Analytics ile verileri toplamanız gerekmektedir. Tıklama oranını yükseltmek için veri araştırması yaparken sayfaya hangi sorguların geldiğini mutlaka tespit etmelisiniz. Bunun için Search Analytics’ten daha önce de açıkladığımız metrikleri kullanabilirsiniz. Optimizasyon için sayfada kullanılacak olan title’lar AdWords ve Facebook’ta da daha önce denenebilir ve kullanıcılar üzerinde test yapılabilir. Kullanılacak olan title’ların açıklayıcı ve net olması, çarpıcı etkiye sahip olması, sayı ve sıfat içeren içerikler olması da gerekmektedir.