İçerik üreticilerinin üzerinde en fazla tartıştığı konulardan birisi de ideal içerik uzunlukları oluyor. SEO için ideal içerik uzunluğunu aslında bir iki cümle veya sayı ile anlatabilmek pek mümkün değildir. Burada dikkat edilmesi gereken pek çok farklı değişken konu yer almaktadır. İçerik uzunluğundaki en önemli olan detay hedef kitlenizin kimlerden oluştuğu ve başarılı bir içerik hazırlayabilmek için ne kadar zaman harcadığınızdır.
Google arama sonuçlarının üst sıralarında yer alabilmek için pek çok farklı faktör bulunmaktadır. Google’ın mobil öncelikli aramalar ile birlikte artık yüzlerce farklı önem verdiği kullanıcı deneyimi detayı da bulunmaktadır. Peki iyi performans elde edilebilecek, arama motoru ve kullanıcılar için uygun olan içerik uzunluğu nedir?
İstatistikler Doğru Söyler
Google Analytics ile takip edilebilecek olan istatistikler sizlere her zaman doğru ve gerçek bilgiyi verebilirler. 2016 yılında yapılan bir araştırmada, arama sonuçlarında ilk sayfada yer alan içeriklerin ortalama uzunluğunun 1.900 kelime olduğu belirtilmiştir. Ortalama içerik kelime sayısı, pek çok farklı içerik üreticisinin de ideal olarak kabul ettiği 200 ile 500 kelime sayalarından çok daha fazla uzundur. Burada önemli kriterler rakamlar değil, Google’ın referans olarak kabul edebileceği iyi bir şekilde tasarlanmış içi dolu ve özgün içerik üretilmiş olmasıdır.
Sadece Yazıya Odaklanmayın
Kaliteli bir içerik sadece kelime sayısı ile ölçümlenemez. Kapsamlı bir araştırma yapılmış ve kullanıcıların arama sorgularıyla eşleşebilecek içerikler kaliteli içerik olarak kabul edilir. Eşsiz bir şekilde hazırlanmış videolara bile, video içeriğinin detaylarını açıklayan bir metin ve ziyaretçilerin akıllarına takılabilecek alternatif kaynaklar mutlaka eklenmelidir.
Uygun verileri, uygun şekilde ve doğru platformlarda sunduğunuz zaman kaliteli içerik oluşturabilmek için gerekli adımları atlamış olursunuz. İçerikleri görseller ile süslemeniz de ekstra önemlidir. Ses dosyaları, görsel ve videolar ile desteklediğiniz içerikler kullanıcıların içeriklerinizi daha detaylı bir şekilde araştırabilmesini sağlar.
İçerik Uzunluğu ve Kalitesini Belirleyen Faktörler
Farklı şekillerde içerik hazırlayabilir ve hazırladığınız bu içerikleri farklı şekillerde sunabilirsiniz. Hazırladığınız içeriklerdeki asıl hedefiniz belirli bir rakama bağlı kalmamak olmalıdır. Organik arama sonuçlarında yer alabilmek için belirli uzunluklarda içerikler değil, SEO tekniklerine uyumlu olabilecek içerikler üretmeniz önemlidir. SEO için doğru şekilde optimize edilmiş içerikler sayesinde içeriklerinizin daha fazla değer kazanmasını sağlayabilirsiniz
İçerik uzunluğunuzu belirlerken ise hedef kitlenizin davranış özelliklerini analiz etmelisiniz. Ayrıca içerik uzunluğunun konuyu yeteri kadar anlatabileceğiniz seviyelerde olması da önemli bir detaydır. Gereksiz uzunlukta olan içerikler kullanıcılar tarafından paylaşılmamakta ve okunmamaktadır. İçeriğinizi ifade edebileceğiniz belirli bir uzunlukta oluşturarak doğru teknikler ile yayınlar ve SEO çalışmalarını doğru şekilde yaparsanız içerikleriniz ile doğru hedef kitleye en doğru şekilde ulaşmaya başlayabilirsiniz.