Hashtag, “#” sembolü ile kullanılan sözcük ve boşluksuz şekilde yazılan söz öbekleri olarak adlandırılmaktadır. Hashtagler, kullanıcıların ilgi duydukları ve alakalı oldukları konulardaki içeriklerini ön plana çıkartabilmesini ve başkaları tarafından paylaşılan bu içerikleri görebilmesini sağlar. Facebook’ta da kullanılan hashtagler Instagram ve Twitter’da daha etkili bir şekilde kullanılabilmektedir.
Hashtaglerin gruplar tarafından da kullanılmasını öneren ünlü tasarımcı Messina, gönderdiği bir tweetten sonra 2007 yılındaki San Diego orman yangını ile ilgili paylaşımların çoğalmasını sağlamıştır. Hashtag yaygınlaşması için fitilin burada ateşlendiği düşünülmektedir. Ancak 2009 yılında İngilizce hashtaglerin Twitter’da tıklanabilir linklere çevrilmesi hashtaglerin daha popüler hale gelmesini sağlamıştır.
Neden Hashtag Kullanmalısınız?
Hashtag kullandığınız zaman takipçi sayınızı artırabilmeniz, markanızı tanıtabilmeniz ve hedef kitlenize bağlanabilmeniz konusunda size destek verir. Hashtag, paylaşımların her zaman daha kolay bulunabilmesini sağlar. Bu durum dolaylı yoldan daha fazla beğeni ve takipçi kazanmanızı sağlayacaktır.
Hashtagler, mevcut bir hikayeye yorumunuzu ekleyebilmenizi de sağlar. Twitter’da yükselişte olan hashtagleri kullanarak sizler de o konuya katılabilirsiniz. Başarılı bir şekilde kullandığınız tüm hashtagler etkileşim oranlarınızı olumlu yönde etkileyecektir. Ancak dikkatsiz bir şekilde hashtag kullanırsanız tam tersi negatif etkiler ortaya çıkabilmektedir. TrackMaven tarafından yapılan bir araştırmada iki adetten fazla hashtage sahip olan tweetlerin etkileşimlerinde düşüş olduğu ortaya çıkmıştır. Tek bir hashtage sahip olan tweetler ise ortalama olarak %90 etkileşim ile en yüksek etkileşim oranlarını ortaya çıkartmıştır.
Hashtag Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
Twitter’In aksine Instagram’da da ne kadar hashtag kullanırsanız o kadar fazla etkileşim elde edebilirsiniz. Fakat hashtag sayısını 10’dan fazla tutarsanız kazandığınız etkileşim oranlarını kaybetmeniz de olası senaryolar arasında yer almaktadır. Instagram platformunda toplam 30 adet hashtag hakkınız var. Ancak bunun tamamını kullandığınız zaman içeriğinizin gücünü kaybetmesine sebep olabilirsiniz. TrackMaven tarafından yapılan araştırmadan sonra varılan sonuç ise optimum hashtag sayısının 9 olduğunu kullanıcılara göstermiştir.
Dijital pazarlama alanında son yıllarda daha etkili bir hale gelmeye başlayan Pinterest platformunda ise 20’den fazla hashtag kullanılmaması önerilmektedir. Başka bir araştırmada ise optimum sayının 3 olduğunu söyleniyor.
İçerikleriniz ile alakalı ve güçlü olan hashtagler kullanmanız da büyük bir önem taşıyor. İçeriğiniz ile ilgili popüler ve başarılı hashtagleri bulabilmek için ise geliştirilen pek çok farklı araçtan yararlanabilirsiniz. Seçtiğiniz anahtar kelimelere göre aranan en fazla hashtagleri gösterebilen araçlar sayesinde içeriklerinizi geniş kitlelere yayabilirsiniz.
Hashtag kullanacağınız zaman içeriğiniz ile alakasız olan ve sadece popüler olan hashtagleri kullanırsanız pek çok platform bu durumu negatif olarak algılıyor. Aynı zamanda kullanıcılar da bu durumdan hoşlanmıyorlar. Yanlış ve yanıltıcı hashtagler kullandığınız zaman hedef kitlenizin gözündeki güveninizi ve prestijinizi kaybetmeye başlayabilirsiniz.