Google’ın uzun süredir bir arama motorunun sunduklarından daha fazlasını tüketicileriyle buluşturması büyük bir dikkat çekiyor. Medyadan seyahat sektörüne kadar pek çok farklı şirketin bu durumdan hoşnut olmaması da gündeme sık sık geliyor. Teknolojinin dev isimleri arasında yer alan Google, endüstrideki şirketlere sağladığı reklam modelleri ile gelirini artırırken, aynı zamanda arama motoruna eklediği yeni özellikler sayesinde pek çok farklı şirkete de kendisini rakip olarak konumlamaya devam ediyor.
Google tarafından geçtiğimiz günlerde yayınlanan bir blog yazısı ise seyahat sektöründe özellikle de meta search iş modeli ile hizmet sunan şirketlerin hoşnut olmayacağı bir özelliğin yolda olduğunu gösteriyor. Tüketicilerin seyahat gereksinimlerine yönelik çözümler sunabilme konusunda ısrar eden Google, uçuş ve otel arama işlemlerini daha kolay bir hale getirebileceği yeni özelliğini bu blog yazısında ortaya çıkarttı.
Sektöre Şeffaf Bir Fiyat Stratejisi Gelecek mi?
Popüler olan uçuş rotalarının fiyat eğilimlerini görebilmek veya tatilde hangi şehirlerin otel fırsatlarını öğrenebilmek isteyen kişiler için seyahat bilgilerini sunacağını söyleyen Google, yeni özelliği ile seyahat sektöründeki firmaların da dikkatini çekti. Kullanıcılara ilham veren bu yeni özellik, henüz tatilde nereye gideceğine karar veremeyen seyahat sever kişiler için etkileyici bir çözüm olacak. İstenilen zaman aralıklarında herhangi bir şehirdeki en fazla tercih edilen şehirler Google tarafından sıralanacak.
Google’ın yeni duyurduğu özelliklerinin en önemlisi ise, tüketicilerin uygun fiyatlı uçuş ya da konaklama ihtiyaçlarına uygun olabilecek opsiyonları önüne sermesi oluyor. Bu özellik sadece otel rezervasyonu sağlayabilen üçüncü parti şirketler karşılaştırılarak gerçekleşmiyor. Otelin bizzat kendisi, kendi fiyatlarını kullanıcılara gösterebiliyor.
Rezervasyon Konusunda Kullanıcılara Avantaj Sunulacak mı?
Bu iş modeli, indirimli fiyatları müşterilerine kazançlı bir seçim gibi sunan ama bu esnada şeffaf çalışma stratejilerinden uzak olan otel rezervasyon siteleri olumsuz şekilde etkileyebilir. Örneğin, Guardian’da geçtiğimiz ay yer alan bir habere göre Expedia, Hindistan Jaipur’da Alsisar Hotel için geceliğine 37,29 Sterlin teklif etmişti. Bu platformda sözde edilen bu fiyatın 109 Sterlin’den düşürüldüğü söyleniyordu. Fakat otelin kendi internet sitesinde ise aynı gece ve aynı tarihin fiyatı 34,35 Sterlin olarak gösteriliyordu. Bu durum pek çok kişinin tepki vermesine yol açmıştı.
Google’ın uçuş fiyatlarının öngörülmesine yönelik etkili bir araç ile kullanıcılar karşısına çıkması da büyük bir ilgi görüyor. Araç sayesinde kullanıcılar önceki yılın aynı dönemlerindeki uçuş fiyatlarını net bir şekilde görüntüleyebilecekler. Kullanıcılar, bu özellik sayesinde fiyatların düşüp düşmeyeceğini veya yakın tarihlerde artıp artmayacağını tahmin edebilecekler. Rezervasyon konusunda kullanıcıları avantajlı duruma sokabilecek olan bu yeniliklerin hangi tarihlerde tüm dünya çapında yayına alınacağı ve bütün kullanıcılara sunulacağı ise şu an tam olarak bilinmiyor.