E-ticaret dünyasında başarılı olabilmek için blog sayfaları yaratmak artık isteğinize bağlı olmaktan öteye de geçmiş durumdadır. Adeta bir zorunluluk halini alan blog sayfaları web sitenizin ilgi çekici ve bilgilendirici içerikler ile donatılmasını sağlamaktadır. Bu durum arama motorları tarafından da sitenizin değerli gözükmesini sağlamaktadır.
E-ticaret işletmelerinin blog sayfalarını oluşturması, pazarlama ve içerik planının da vazgeçilmez bir parçasıdır. Bloglar sayesinde organik trafiği- e-ticaret sitenize yönlendirebilirsiniz. Markanıza ün kazandırabilecek ve farklı dijital kanallarda hakkınızda konuşulmasını sağlayabilecek olan bloglar müşterileriniz ile aranızdaki ilişkilerinizi de iyileştirmenize destek verir. Peki e-ticaret blogunuzu geliştirmek için neler yapmanız gerekir? İşte sizler için hazırladığımız e-ticaret blogu geliştirme ipuçları;
Mikro Anlar ve İç Bağlantı Oluşturun
Müşterileriniz, arama yaparken ne tür sonuçlar bulmak istiyor? Bu soruyu içerik oluştururken kendinize sık sık sormanız gerekiyor. Pazarlamacı olarak düşünmeyi bırakarak kendinizi tamamen müşterilerinizin ve ziyaretçilerinizin yerine koyarak içerik stratejilerinizi oluşturmanız daha sağlıklı olacaktır.
İç bağlantılar ise en etkili SEO teknikleri arasında yer almaktadır. Pek çok SEO uzmanı, dış kaynaklardan bağlantı almak için zaman harcarken, internet sitelerindeki fırsatları görmezden gelerek unutmaya başlıyor.
Günümüzde satın alımların birden çok aşamadan geçildikten sonra yapıldığı da göz önünde bulundurulduğu zaman, insanların bloğunuzdaki bilgilendirici içeriğe bağlanma olasılığı, ürün sayfasına bağlanma olasılığından daha yüksek olarak ortaya çıkıyor. Bu sebeple, blog içeriklerinize doğrudan iç bağlantılar vererek ürün sayfalarınıza yönlendirme yapmalısınız.
Anahtar Kelimelerden Yararlanın
Anahtar kelimeleri araştırırken öncelikle ana anahtar kelime fikirleri elde etmelisiniz. Bu anahtar kelimeler, anahtar kelime analizi yapılması için son derece önemlidir. Anahtar kelime araçlarını sayfanıza ekleyebileceğiniz yakından alakalı anahtar kelimeler ile de entegre edebilirsiniz. Latent Semantic Indexing (LSI) adlı SEO stratejisinin bir parçası olan bu işlem size büyük fayda sağlayacaktır.
LSI, Google’ın anahtar kelimeniz ile eş anlamlı olarak tanıdığı başka anahtar kelimeleri bulabilmenizi sağlayabilen özelliğidir. Alakalı anahtar kelimeyi ana anahtar kelimenize ek olarak internet sayfanıza eklediğiniz zaman Google’ın internet sayfasının neyle alakalı olduğunu bilmesini de sağlayabilirsiniz. Anahtar kelimeleri içeriklerinize eklediğiniz zaman hepsi için sıralama şansınızı da artırabilirsiniz.
İçerik Kategorileri Yaratın
Tanımlanmış içerik kategorilerine sahip olduğunuz zaman hedef kitlenize daha hızlı ve doğru şekilde ulaşabilirsiniz. Hedef kitlenizin internet sitesinde daha fazla zaman geçirmesini ve daha fazla içerik okumasını sağlayabilecek olan bu özellik satın alım işlemlerinin de artmasını sağlayabilmektedir. Kategorilere ayırdığınız içerikleri “Son Yazılar” ve “Popüler” içerikler olarak da ayrıştırmaya özen gösterin. Son gönderilerinizde nelerin yeni olduğunun gözükmesi içeriklerinizin güncel olduğu algısını ziyaretçilerinize yansıtabilmenizi sağlar. En fazla ilgi gören “Popüler” içeriklerinizi de bu kategoriye ayırarak içeriklerinizin daha geniş kitlelere ulaşabilmesini sağlayabilirsiniz.