Markalar kendi reklamlarının, sürekli olarak en üstte konumlandırılmasını isterler. Ürün ve hizmetleriyle ilgili alakalı kullanıcıların reklamlarının tıklanmasını isteyen markalar bu tür sebeplerden dolayı Google aramalarında en üst sıralarda yer almak için çalışmalar sergilerler. Google’da en üst sıralarda yer almak için ise en önemli etken tıklama başı teklifleridir.
En düşük maliyet ile kullanıcıların reklam tıklamaları herkesin en büyük isteği olabilir ancak bu durum her zaman mümkün olmayabilir. Google, en alakalı aramaları, en ilgili ve en kaliteli içerikler ile birleştirmek istediği için pek çok farklı faktörü reklam konumlarında kullanılıyor. Reklam konumu ve tıklama başı maliyetleri ile ilgili en önemli etkenler arasında ise “Kalite Puanı” yer alıyor.
Kalite puanı, anahtar kelimeler, reklamlar ve açılış sayfalarınızın kalitesini belirten tahmini puandır. Yüksek kaliteli reklamlar oluşturulduğu zaman maliyet düşer ve daha iyi reklam konumları elde edilir. 1 ile 10 arası ölçek kullanılarak oluşturulan Kalite Puanı ve bileşenlerini ilgili hesabınızın “Anahtar Kelime Analizi” alanından inceleyebilirsiniz.
Reklam ve açılış sayfanız için kullanıcılar ile alakalı içerikler oluşturduğunuz zaman Kalite Puanı oranlarınız artar. Reklam açık artırmalarındaki genel performansınız ve konumunuz da Kalite Puanı ile doğru orantılıdır.
Reklam Konumlandırmasının Formülü Nedir?
Reklam sıralaması = CPC Bid* Quality Score formülü ile açıklanmaktadır. Bu formül Tıklama Başı Maliyet teklifiniz ve Kalite Puanı belirlenmesi ile oluşturulur. Reklam konumlandırması teklifiniz, açık artırma zamanı, reklam kalitesi ve reklam uzantılarının etkilerinin bir araya gelmesi ile oluşturulur. Özetlemek gerekirse Google’ın reklam konumlandırması tamamen en kaliteli reklamların en alakalı kullanıcılara gösterilmesi ile alakalıdır. Ayrıca tıklama başı maliyeti de reklam konumunun en önemli bileşenleri arasında yer almaktadır.
Google’da gösterilen reklamlar ve gösterilme konumları reklam açık artırmaları ile oluşturulur. Google reklamları, açık artırmada yer alan bir reklam için ayrı olarak hesaplanır. Reklamın konumu ve reklamlarınızın yayına uygun olup olmadığı da bu sıralama sürecinde ortaya çıkartılır.
Reklam Konumu Tıklama Başı Maliyetinizi Nasıl Etkiler?
Yüksek kaliteli reklamlar oluşturduğunuz ve kullanıcılara hitap edebilecek doğru reklamlar yayınladığınız zaman maliyetiniz de düşmeye başlar. Tıklama başı maliyetini düşürmenin en iyi yollarından biri de budur. Yayında olan reklamlar ile alakalı olduğu varsayılan ve hedef kitlenin aradıkları ile eşleşebilen reklamlar oluşturduğunuz zaman daha iyi sonuçlar elde edebilir ve optimum maliyetle reklam yayınlamaya başlayabilirsiniz.
Google tarafından üst düzey kalitedeki reklamlar kategorisine alınan reklamların tıklama başına maliyeti her zaman daha düşük tutulur. Gerçek tıklama başı maliyetinin az olabilmesi için tüm bu detayları dikkate alırken aynı zamanda belirli kalite standartlarına ve algoritmalara uyumlu olmasına da dikkat etmelisiniz.
Reklam için teklif belirlediğiniz zaman reklamlarınız için yapılan tıklamalara ödediğiniz maksimum tutar Google Ads’e bildirilir. Gerçek ödenen tutar ise her zaman bu tutardan daha düşük olur. Teklifinizi istediğiniz zaman değiştirebilme imkanına da sahip olabilirsiniz. Reklamlarınız gösterilmeye uygun olan tek reklam olsa ve rakiplerinizden herhangi biri reklam sıralaması eşiklerine ulaşamasa dahi, eşikleri aşabilmek için de minimum tutarı ödemeniz talep edilir. Bu durum, reklam kalitenize ve reklam sıralamasına bağlı olarak değişebilir.
Google reklam konumuzun üst sıralarda olmasını istiyorsanız, SEO çalışmalarına da özen göstermeniz gerekmektedir. Doğru yapılmış ve sürekliliği sağlanmış SEO çalışmaları sayesinde reklamlarınızdan daha fazla verimlilik elde edebilir ve reklam çalışmaları için ayırdığınız bütçenin geri dönüşüm oranlarının yükselmesini sağlayabilirsiniz.