İşletmelerin dijital platformlarda yer almasını istemesindeki temel hedef pazarladıkları ürün veya hizmetlerin satışlarını artırmak ve satış hacmini büyütmektir. Ancak dijital platformlarda dönüşüm oranlarının yükseltilebilmesi için bazı önemli detaylara da dikkat edilmesi gerekir. Peki dönüşüm oranlarınızı artırabilmek için neler yapmanız gerekmektedir?
- Kalite Puanı Yükseltmek
Google AdWords, arama ağı kampanyalarında ilgisiz aramalar ile reklamlarınızın tetiklenerek bütçenizin gereksiz olarak harcanmasına sebep olabilir. Bu durumun önüne geçebilmek ve bütçenizi daha iyi şekilde değerlendirebilmek için gerekli araçları kullanarak anahtar kelimeniz ile ilgisiz olan arama sonuçlarını belirlemeniz gerekir. Bu anahtar kelimeleri negatif anahtar kelime olarak belirlediğiniz zaman bütçenizi daha iyi şekilde yönetmeye başlayabilirsiniz. Reklam gruplarınız, geçen anahtar kelimelerin bir kısmını kapsıyor ise kapsanan kısımların arama sorgularında negatif algılanması için çapraz negative anahtar kelime eşleşmesi yapmanız gerekir.
- Görüntülü Reklamlar için Negatif Yerleşim
Arama ağı reklamlarında olduğu gibi görüntülü reklam ağında da bütçeniz alakasız sitelerde gözüken içeriklerinizden dolayı boşa harcanabilir. İşletmeniz ile alakasız olduğunu düşündüğünüz ve hedef kitlenizde yer alan sitelerin kampanya kurulumunda negatif eklemeler yapmalısınız. Böylelikle maliyetinizi düşürebilir ve negatif görüntülü reklam kelimeleri ile bütçenizi daha işlevsel bir şekilde kullanmaya başlayabilirsiniz.
- Tek Ürün Grubu Hedeflemek
Merchant Centre adı verilen ve ürün listeleme reklamları olarak adlandırılan reklamlardan da yararlanmalısınız. E-ticaret sitelerinin en yüksek dönüşüm aldığı bu reklam alanlarını kullanmadan once hesap yöneticilerini belirlemelisiniz. Marka ve kategori bazında ürünleri sınıflandırarak her biri için ayrı ayrı reklamlar açtığınız zaman performansınızı artırabilir ve dönüşüm oranlarınızı da yükseltebilirsiniz.
- Açık Arttırma Bilgileri
Reklamlarınız ilk 3. sırada yer aldığı zaman, satışlarınız diğer reklamlara göre %60 ile %70 oranında daha fazla olur. Aynı arama motoru optimizasyonu çalışmalarında olduğu gibi sıralamaya girdikten sonra yerinizi doğru hamleler yaparak korumanız da gerekir. Açık arttırma bilgileri raporunda anahtar kelimelerinizde birebir rakip olduğunuz firmalar ile karşılaşabilirsiniz. Bu bölümden gerekli incelemeleri yaparak sayfanın üst kısmı konumunda oranlarınız azalır ise müdahale ederek açık arttırma bilgileri raporuna göre hareket etmeniz gerekir.
- Profesyonel Destek
Gerektiği zaman profesyonel destek almaktan çekinmeyin. Geri dönüşüm oranlarının arttırılması için gerekli olan teknikler tecrübesiz kişiler tarafından uygulandığı zaman geriye dönüşü olmayan zararlara yol açabilir.