400 milyonu aşkın günlük aktif kullanıcıya sahip olan Instagram, günümüzün en popüler sosyal medya platformları arasında yer alıyor. Instagram kullanan insanların %60’lık kısmının yeni ürün ve hizmetleri ise bu platformdan keşfetmeleri, bu platformun büyük bir reklam ağı olduğunu da bizlere gösteriyor. Instagram reklam modelleri bu sebeplerden dolayı internet üzerinden reklam kampanyası yapmak isteyenlerin yakından ilgilendikleri reklam modelleri oluyor.
Hızlı ve pratik bir şekilde her markanın hedef kitlesine erişebilmesini sağlayan Instagram’da reklam çalışması yapabilmek için Instagram reklam bütçenizi de belirlemiş olmanız gerekiyor. Instagram’ın reklam ücretleri sizin seçeceğiniz reklamın modeline göre değişkenlik gösterebiliyor. Bu sebeple, Instagram reklamları için sabit bir bütçe söz konusu olamıyor.
Instagram, genel hatları ile kullanıcılar için ayrı reklam modelleri sunuyor. Bu reklam modellerinin ilki fotoğraf reklamları oluyor.
Instagram Video Reklam Modeli
Fotoğraflar üzerinden verilen reklamlar ürün ve hizmetlerinizin iyi bir şekilde tanıtılmasını sağlayabiliyor. Ancak video reklamları kullanıldığı zaman Instagram reklamları daha etkili bir şekilde hedef kitleye yayınlanabiliyor.
Videoların 60 saniye olması, yatay ve kare formatta reklamların video olarak hazırlanabilmesi ise video reklamlarının diğer avantajları arasında yer alıyor. 60 saniyeden uzun olan reklam çalışmaları için ise farklı ölçütler devreye giriyor.
Instagram Hikayeler Reklam Modeli
Dönen reklamlar, farklı bir reklam metodu olarak ön plana çıkıyor. Kullanıcıların kaydırma yöntemi ile reklamdaki fotoğraf ve video görebileceği reklam modelleri son yıllarda bir hayli fazla ilgi görüyor.
Instagram hikaye reklamları da daha yaratıcı reklamlar için tercih edebileceğiniz reklam modelleri arasında yer alıyor. Hikaye reklamları her yıl tüm dünyada 150 milyondan daha fazla kişinin görüntülediği reklamları kendi bünyesinde barındırıyor.
Instagram’da yer alan reklam modellerinden yararlanabilmeniz için ise işletme profiline geçiş yapmanız gerekiyor. Bir diğer seçenek ise Facebook sayfasında yönetici olmanız oluyor. Aksi takdirde reklam yayınlamak istediğiniz zaman “Reklam izniniz yok” uyarısı ile karşı karşıya kalabiliyorsunuz. Instagram reklamları ile ürün ve hizmetlerinizi doğru şekilde hedef kitlenize ulaştırabilmek için ise doğru bir bütçe yönetimi ile reklam yönetimi yapılması gerekiyor.