E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve sitenizde satmayı planladığınız pek çok farklı ürün var ise muhtemelen ilk olarak hangisine odaklanacağınızı bilmiyor olabilirsiniz. Ayrıca içerik pazarlama ve satış kolaylaştırma gibi konularda da aklınızda büyük soru işaretleri oluşmuş olabilir. Ancak burada ikisine birden yoğunlaşabileceğiniz bilmeniz gerekiyor. Satış ve pazarlama yöntemlerinizi müşteri yolculuğuna yönelik pazarladığınız zaman, müşteri üretimi için sakladığınız içerik pazarlama yöntemleriniz aynı zamanda satışlarınızı da kolaylaştırmaya başlar.
Hayal Kurarak Başlayın
İçerik pazarlaması ve hikaye anlatımı bir bütündür. Hayalinizi erkenden kurarak şirketinizin rakipleriniz arasından sıyrıldığını ve yüzünüzün nasıl gülebileceğini düşünün. Potansiyel müşterileriniz hızla artmaya başladığı zaman satışlarınız da artacağı için hedeflerinize daha çabuk ulaşabilirsiniz. Tabii tüm bunları sağlayabilmek için erken dönemlerde bol bol hayal kurmanız ve hedeflerinizi yüksek tutmanız gerekiyor.
İçerik pazarlama ile satışları kolaylaştırmak aslında klasik müşterilerde aynı anlama gelir. Günümüzün ikinci kuşak e-ticaret çağında müşteriler bilinçlenmeye başladığı için bu iki konuyu ayrı ayrı da ele alabilirsiniz. İnternet üzerinde her geçen gün daha seçici davranmaya başlayan müşterileriniz artık ürün inceleme videolarına bakarken, aynı zamanda fiyat ve ürün karşılaştırmalarını da yapıyor.
Ne Demek İstiyoruz?
İşin aslında söylemek istediğimiz nokta, bilinçli müşteriler aslında sandığınız kadar araştırmacı ruhuna sahip değiller. Müşteri yolculuklarının büyük bir çoğunluğu satış sayfaları arasında karşılaştırma yapmadan ve satış temsilcilerine ulaşmadan tamamlanabiliyor.
Satışlarınızı arttırabilmek için içerik pazarlarken herhangi bir şekilde müşterilerinize reklam yaptığınızı hissettirmemeniz gerekiyor. Reklam yaptığınızı anlayan ziyaretçileriniz “Bu adamlar sadece reklam yapıyor” diyerek sayfanızdan ayrılabilirler. Pazarladığınız içerikleriniz her zaman ürünleriniz ile alakalı ve marka prestijinizi güçlendirecek olan içerikler olsun.
Müşteri Süreçlerini Analiz Edin
Bir müşterinize e-posta ile bir e-bülten gönderdiyseniz ve bu bültenlerin okunduğunu anladıysanız müşteri satın almaya doğru ilk adımı atmış demektir. Potansiyel müşteriniz ilk adımdan sonra ürün ile ilgili teknik bilgileri okumaya gelir. Bu noktadan sonra satın alma işlemi gerçekleşebilir diyebiliriz.
İşte tam bu noktada tüm bu süreçleri göz önünde bulundurarak potansiyel müşterilerinizin ne gibi ihtiyaçları olduğunu bilmeniz lazım. İçeriklerinizin okunup okunmadığı, hangi süre ile okunduğu ve içeriklerin paylaşılıp paylaşılmadığı gibi tüm detayları satışlarınızı kolaylaştırabilmek için elinizde tutmanız gerekiyor.
Müşteriyi Sıkarsanız Ne Olur?
Elinizdeki müşterilerin canını sıkarsanız satışlarınızı yapamazsınız. Türkiye’de pazarlama danışmanlığı almak isteyen ancak diğer yandan pazarlama yazılımı da almak isteyen şirketlerin ilk olarak içerik pazarlama bütçesini arttırmalarını tavsiye ediyoruz. Kaliteli içerikler üretirseniz ve iyi bir şekilde pazarlama otomasyonuna sahip olursanız en az %25 oranında satışa hazır hale getirilmiş ürün yelpazesine sahip olursunuz.
İçerik Pazarlama ile Satış Nasıl Birleştirilir?
İçeriklerinizi pazarlarken bunu satışlarınız ile birleştirmek istiyorsanız 3 ayrı temel adımı takip edebilirsiniz.
- Müşteri yolculuğunu etkilemek: Müşterilerinizin mobil ve masaüstü sistemlerde farklı alışveriş ve gezinti davranışları olduğunu unutmayın. Farklı platformlarda ortaya çıkan müşteri profilleri için müşteri yolculukları kurgulayın. Müşteriniz yolculuk esnasında ürün inceleme aşamalarına dikkat ediyor ise sorularına cevap vermeye çalışın.
- Müşteri davranışlarını izleyin: Müşterileriniz karşılaştıkları içerikleri okuyorlar mı? Kendinize sürekli olarak bu soruyu sorun. Tüketimi takip eden içerikler üretirseniz ve verdiğiniz bağlantıların tıklanabilmesini sağlarsanız satış ile içerik pazarlamasını birleştirmiş olursunuz.
- Bilinçli müşterileri sınıflandırmaya motive edin: Potansiyel müşterileriniz sizden bir ürün satın alıp almamak konusunda fikrini net bir şekilde kendi belirtsin. Müşteriniz yolculuk sırasında farklı aşamalarda satış temsilcileriniz ile etkileşime geçiyor ise bu iyiye işarettir. Ürün hakkında yapılan iletişim satışa yönelik bir hamleye dönüştürebilir.