İçeriklerin arama motorları ve kullanıcılar için yararlı olduğu artık herkes tarafından bilinen bir gerçek. Fakat insanların akıllarını karıştıran konulardan birisi ise e-ticaret sitelerinin bu konuda ne yapması gerektiği oluyor. Sağından solundan çektikleri ürün fotoğraflarını ürün kataloglarına yerleştiren e-ticaret sayfaları görsellik dışında sadece ürünün fiyatı ile alakalı yazılar kullanıyorlar. Peki sizce bu durum ne kadar doğru?
Ambalaj Her Zaman Önemlidir
Gıda, teknoloji, moda veya herhangi bir sektör söz konusu olduğu müşterilerinize sunacağınız ürünlerin ne olduğunu tanıtmanız gerekiyor. Ürünlerinizin kendisine has özellikleri var ise neden müşterilerinizden bunları büyük bir sır gibi saklayasınız ki? Örneğin üretimi size ait olan bir ürünü satıyorsanız neden marka prestijini arttırabileceğiniz bir içerik ile bu ürününüzü süslemiyorsunuz?
“Ürün Çeşitlerimize Güveniyoruz”
Siz elinizdeki ürün yelpazesinin çeşitliliği ile övünürken, sizin ürün yelpazenizdeki ürünlerin 3’te 1’lik kısmına sahip olan rakipleriniz sizleri çoktan geçtiler bile. Neden biliyor musunuz; İçerikleri sayesinde. Siz elinizdeki bir ürünü doğru şekilde pazarlamayı başaramazsanız sattığınız ürünün ne kadar değerli ve kaliteli olduğunu kimseye ispat edemezsiniz demektir.
Ürünlerinizi Neden Satın Alsınlar?
Kendinize içerik üretirken şu soruyu sormanız gerekiyor; İnsanlar neden ürünlerimizi almalı? Evet, sizce insanlar neden sizin ürünlerinizi satın almalılar ve bunu nasıl başarabileceğinizi düşünüyorsunuz? İşte içeriğin etkisi ve önemi bir kez daha karşınıza çıktı. Siz bir an önce kargolayarak müşterilerinize göndermek istediğiniz ürünlerinizi başarılı bir şekilde müşterilerinize tanıtırsanız, müşterileriniz de sizleri seçmeye başlarlar.
Gıda Sektörü Ne Yapsın Bikinili Manken mi Koyalım?
Haklısınız. Gıda sektöründe yer alıyorsanız satışını yaptığınız bir peynirin yanına bikinili bir manken görseli ekleyemezsiniz. Fakat peynir ile birlikte nelerin uyumlu olduğunu biliyorsanız aslında aynı mantığı kısmen uygulayabilirsiniz demektir.
Lezzetli peynirlerinizi yine lezzetli bir salata ile nasıl tüketebileceklerini müşterilerinize dolu dolu bir içerik ile anlatırsanız emin olun giyim sektöründe yer alan ve bikinili kızların görselleri ile müşterilerini etkileyen markalar kadar sizler de etkileyici olabilirsiniz. Bu adımları takip ederken sayfalarınızı baştan aşağıya içeriklere boğmaya da kalkmayın tabii ki. İçeriklerinizin her zaman doğru ve insanların işine yarayabilecek olmasına özen gösterin. Bunu yapamayacağınızı düşünüyorsanız, internette arama yaptığınızda karşınıza çıkan yararlı ve yararsız içeriklerin neler olduğunu bir düşünün. Siz olsanız nasıl bir içerik ile karşılaşmak isterdiniz?