İçerik geliştirmek belirli bir stratejiyi zorunlu kılan çalışmalar arasında yer alır. Geliştirilen stratejinin çalışmanın başından sonuna dek korunması da önem arz eden bir diğer husustur. Hedefinizin ne olduğuna bağlı olarak geliştireceğiniz taktik de farklı olabilir. Fakat taktiğinizin ana hedeften uzaklaşmadan belirlenmesi gerekir. O ana hedefler 3 başlıkta özetlenebilir:
- Hedef kitlenin dikkatini çekmek
- Potansiyel müşteri oluşturmak
- Satışları yükseltmek
Bu üç hedefe envai çeşit yoldan ulaşılabilir. Doğru yol ise doğru stratejinin işaret ettiği yoldur. Nasıl bir süreç ile içerik pazarlama çalışması yapacağınızı belirlerken bazı hususları göz önünde bulundurmanız gerekir. İşte içerik pazarlama stratejinizin ana hatlarını belirlerken gözden kaçırmamanız gereken hususlar…
İçerikleriniz Kaliteli Olmalı!
Özgün içerik her daim sitenizin kalitesini yükseltecektir. Ancak içeriklerin özgünlüğü kadar sıkıcı olmaması, keyifle okunması ve olabildiğince bilgi içeriyor olması da önemlidir. Bu nedenle profesyonel metin yazarları ile çalışmak, önceliğiniz olmalıdır.
İçeriklerinizi Desteklemelisiniz!
Sosyal medya ve SEO çalışmaları tam da bu yüzden var. İçeriklerinizin daha fazla ön plana çıkması ve dolayısıyla daha geniş kitlelere ulaşması için sosyal medyayı aktif şekilde kullanmalı, SEO çalışmalarından faydalanmalı ve içerik pazarlama çalışmanızı bu yollarla da desteklemelisiniz.
Zamanında Güncelleme Çalışması Yapmalısınız!
Güncelliğini yitirmiş içeriklerin arama motorları tarafından fark edildiğini unutmayın. Rakiplerinizin çok gerisinde kalmamak için düzenli periyotlar halinde içeriklerinizi güncellemelisiniz.
İhtiyaca Yönelik İçerikler Kullanmalısınız!
Hangi alanda faaliyette olduğunuz ya da sitenizin hangi hedef kitlesine yönelik olduğuna bağlı olarak içerik formatlarınız da değişecektir. Önemli olan konu ne olursa olsun, ihtiyaca yanıt verebilecek içerikleri tercih etmenizdir.
Örneğin bir ürün açıklamasında, ürüne dair merak edilebilecek tüm soruların yanıtları olmalıdır. Aksi halde içerik düzensiz ve ihtiyaca yanıt vermekte yetersiz kalacaktır.
Görsel Öğelere Ağırlık Verin!
“İçerik” dendiğinde halen akıllara gelen yalnızca metin oluyor. Oysa görsel öğeler siteleri renklendirir, içeriği zenginleştirir, metinleri daha okunur ve ilginç kılar, ziyaretçi çeker ve ziyaretçiyi sitede tutar. Bu nedenle en başta e-ticaret siteleri olmak üzere tüm sitelerin fotoğraf ve videolara da ağırlık vermesi gerekir. Tıpkı metinler gibi görsel öğeler de zamanla eskir ve güncellenmesi gerekir, aklınızda bulunsun!
Bunların yanı sıra içerik pazarlama ile satış artışını hedefleyenlerin uygulayabileceği çeşitli yöntemler de bulunuyor. Bu yöntemler en kısa yoldan hedefe ulaşma noktasında son derece yardımcı olabiliyor. Aynı zamanda projenin daha düzenli işlemesini sağlayarak olası pürüzleri ortadan kaldırıyor. Sizin için birkaç örnek vermek isteriz…
- İçerik pazarlama çalışması için ayrı bir bütçe planlaması yapın.
- İş bölümü eşliğinde ayrı bir içerik pazarlama ekibi oluşturun.
- Çalışmanıza start vermeden önce her zaman A, B ve C planınız olsun.
- Farklı taktikler geliştirerek doğru zamanda doğru taktiği devreye sokun.
- En kısa sürede sonuç almak yerine uzun vadede başarıyı hedefleyin.
- Rakiplerinizin çalışmaları hakkında bilgi sahibi olun.
- Rakip siteleri hafife almayın.
Bu örneklere yenilerini de eklemek mümkün. Unutmayın; her strateji çalışmasından önce neleri göz önünde bulundurduğunuzu titizlikle seçmelisiniz. Bu hususlar sizin stratejinizin de en temel hatlarını oluşturacaktır. Böylece başarı sizin için de kaçınılmaz bir mutlu son olacaktır.